המדינה נערכת לפצות עסקים שנפגעו במבצע "מגן וחץ"

איתי גדסי No Comments on המדינה נערכת לפצות עסקים שנפגעו במבצע "מגן וחץ"

שות המסים תגבש בימים הקרובים את התקנות למתן פיצויים על נזקים עקיפים שנגרמו לעסקים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, שנפגעו כלכלית כתוצאה ממבצע מגן וחץ

משרד האוצר. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפגישה שנערכה היום (שני) בראשות שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' בהשתתפות מנהל רשות המסים, ערן יעקב, ובכירים נוספים ברשות ובמשרד האוצר סוכם כי רשות המסים תגבש בימים הקרובים את התקנות למתן פיצויים על נזקים עקיפים שנגרמו לעסקים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, שנפגעו כלכלית כתוצאה ממבצע מגן וחץ.

בהתאם לסיכום, עסקים בטווח של 0 עד 7 ק"מ יוכלו לבחור בין פיצויים לפי המסלולים האדומים הקיימים בתקנות הקבועות לבין הפיצויים שיינתנו בטווח של 7 עד 40 ק"מ, שם הפיצויים ישולמו לפי ענף העסק. התקנות יתנו מענה באמצעות המעסיקים, גם להורים שנעדרו מעבודתם בשל הנחיות פיקוד העורף.

כמו-כן, במטרה לסייע לעסקים לחזור לשגרה ופעילותם השוטפת, הרשות בוחנת, במסגרת התקנות, את האפשרות לקצר את זמני הטיפול לתשלום מקדמה לתקופה של פחות מ-45 ימים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "מבצע מגן וחץ הסתיים ומבחינה בטחונית השגנו את היעדים שהצבנו על מנת לשמר את האינטרסים הביטחוניים של ישראל, אך לצד זאת, עלינו לדאוג שתושבי הדרום עוטף ישראל והאזורים שהיו תחת מתקפות הטרור, לא ינזקו כלכלית. איתנות העורף חיונית לחוסן הלאומי וליכולת העמידה שלנו, ולשם כך מדינת ישראל תעמוד לימין תושבי הדרום ותפצה אותם.

"אני מודה לרשות המיסים על עבודה מאומצת בטיפול המהיר והיעיל בנזקים הישירים ועל ההיערכות הטובה למתן הפיצוי על הנזקים העקיפים. החוסן החברתי של תושבי הדרום ועוטף ישראל הוא הכח שלנו וכשר אוצר אני מחויב להם ולביטחונם הכלכלי. בימים הקרובים נביא בע"ה לוועדת הכספים תקנות מיוחדות שיסדירו את מסלולי הפיצוי לענפים השונים שנפגעו".



0 תגובות